Paradigma - Argo-159

Welkom op dearbodienst.nl

Altijd op de hoogte?

Door De Arbodienst mist u niks! Lees hier alles over de ontwikkelingen binnen De Arbodienst en op het gebied van duurzame inzetbaarheid. Hieronder vindt u onze artikelen. 

Paradigma - Argo-220

Nieuws

‘Het gaat om de beste uitkomst voor de medewerker’

De Arbodienst levert diensten aan uiteenlopende klanten en organisaties. Zo ook voor Ons Tweede Thuis, een zorgorganisatie met meerdere locaties voor kinderen en volwassenen met een beperking of niet aangeboren hersenletsel. Ingrid werkt nu 2,5 ...
Argo Advies t2-14

Nieuws

“Deze medewerker is écht ziek”

Met enige regelmaat vertelt een leidinggevende mij dat een bepaalde medewerker niet gebeld hoeft te worden door De Arbodienst omdat hij of zij écht ziek is. Bij zo’n opmerking schieten mijn wenkbrauwen al omhoog.
Argo Advies t2-81

Nieuws

RI&E: van theoretisch document naar praktische tool

Veilig en gezond werken: dat vindt iedereen belangrijk. En laat dit nu het doel van de RI&E zijn. Toch denken de meesten niet direct aan de RI&E. En dat is jammer, want het kan uw organisatie meer opleveren dan u direct verwacht!
Argo Advies t2-47

Nieuws

“Privé is privé, daar heb ik als werkgever niks mee te maken”

Kun je het privéleven van de medewerker positief beïnvloeden zonder je daar al te veel mee te bemoeien?
Argo Advies t2-7

Nieuws

Wat mag u als werkgever vragen aan uw verzuimende medewerker?

Als een medewerker zich ziek meldt, wilt u als werkgever graag weten wat er aan de hand is. Niet alleen omdat u betrokken bent bij uw medewerker, maar ook omdat u waarschijnlijk in wil kunnen schatten hoe lang uw medewerker aanwezig zal zijn. Toch ma...
Argo Advies t2-55

Nieuws

“Ik ben toch geen arts, dus ik mag niks van de klachten vinden”

“Ik ben toch geen arts, dus ik mag niks van de klachten vinden”, leidinggevenden worstelen vaak met deze gedachte als een medewerker langdurig verzuimt. Vaak drukt het onmacht uit om regie te pakken in het verzuim en de medewerker weer richting het w...
Argo Advies t2-76

Nieuws

U moet met spoed naar de bedrijfsarts!... Of niet?

Het verzoek ‘u moet direct naar de bedrijfsarts’ of ‘de bedrijfsarts moet met spoed komen’ komt regelmatig voor. Maar heeft de bedrijfsarts in alle gevallen de gouden tip of het verlossende antwoord? 
Argo Advies t2-23

Nieuws

Hoe zorgt u ervoor dat u vanaf het begin de juiste begeleiding biedt?

Uw werkdag begint, met een kop koffie in de hand gaat u eens kijken wat deze dag zal brengen. Dan gaat de telefoon. Het is een van uw medewerkers, hij belt om zich ziek te melden. Goede verzuimbegeleiding begint natuurlijk al voordat een medewerker z...